Dwujęzyczność
Od roku szkolnego 2017/2018 w naszej szkole rozpoczęliśmy wprowadzanie elementów dwujęzyczności. Oznacza to dla uczniów naukę zarówno w języku polskim jak też w języku angielskim. Nauka języka angielskiego odbywa się w wymiarze rozszerzonym, co zapewnia opanowanie go w stopniu umożliwiającym samodzielną i swobodną komunikację. Ten system pracy:
• istotnie zwiększa częstotliwość obcowania ucznia w szkole z językiem angielskim w mowie i piśmie,
• zakłada stopniowe wprowadzanie elementów języka angielskiego w nauczaniu przedmiotowym,
• sprzyja coraz sprawniejszemu posługiwaniu się językiem specjalistycznym z zakresu wybranych zagadnień edukacyjnych.
Nauczyciel realizuje treści programowe z wybranych zajęć edukacyjnych w dwóch językach- jest to zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe (ang. CLIL -Content and Language Integrated Learning). Podstawowym wyróżnikiem metody CLIL jest przedkładanie praktycznej nauki języka nad działania teoretyczne.
Uczeń poznaje słownictwo z różnych dziedzin, ale także inny sposób opisywania i nazywania zjawisk, a co za tym idzie zyskuje szersze perspektywy poznawcze.
Zajęcia, na których pracujemy dwujęzycznie:
· zajęcia zintegrowane
· CLIL
· Lego
· BINGO
· Reading
· Eksperymenty